יום שבת, 30 באוקטובר 2010

צריכת קלוריות וירידה במשקל


צריכת קלוריות וירידה במשקל
דף הבית >> דיאטה- מאמרים >> צריכת קלוריות וירידה במשקל

קלוריות? דיאטה? דיאטת...? הרזיה? מחשבון קלוריות? כמה קלוריות? חינם: מדריך הדיאטות השלם- "הכל אודות דיאטה"- מאמרים טיפים אודות
צריכת קלוריות וירידה במשקל

צריכת קלוריות וירידה במשקל, הנוסחה המדעית עבור כמה קלוריות יש לצרוך כדי לרדת במשקל היא: 450 גרם שומן שווים 3500 קלוריות. מכאן שאם נוריד מהתפריט היומי 500 קלוריות נרזה ב 450 גרם לשבוע. אלא שבמציאות הדברים אינם עובדים בצורה כה נקייה ופשוטה

אזהרה!אין לנסות ולהגיע לקצה גבול היכולת. אסור לקצץ באופן דרסטי בכמות הקלוריות הנצרכת. דיאטות כסאח תמיד נגמרות לא טוב. נסיונות בזק לרזות, לתקן את המראה, להשיג דימוי חדש או מראה חדש במהירות עובדים בצורה הפוכה. הרזיה מהירה מביאה להשמנה מהירה. יש לנקוט דיאטה בריאה שקולה מאוזנת ומתונה.


עדיף לשרוף את הקלוריות מאשר לרעוב את הקלוריות


במהלך הזמן הגוף מתרגל לדיאטות ומתרגל לצריכת קלוריות נמוכה. כיוון שהגוף מתחיל לקבל פחות מקורות אספקה לקיום,הגוף נעשה יותר יעיל, כדי לא לאבד אנרגיה הגוף עובר למערך חילוף חומרים איטי יותר. חילוף חומרים איטי יותר משמעו שריפת פחות ופחות שומנים.


האטת חילוף החומרים היא הסיבה לכך שרוב האנשים מגיעים לרמה קבועה של איבוד משקל או במילים אחרות נתקעים ואינם מרזים למרות המשך שמירה על הדיאטה והקפדה על צריכת קלוריות נמוכה. מכאן שהפתרון הוא האצת חילוף החומרים.


שיטות לשטות בחילוף החומרים הן הגברת פעילות גופנית אירובית, הגברת פעילות גופנית, צריכת קלוריות לא אחידה (לעיתים אכילת ארוחות עשירות וכבדות, לעיתים אכילת ארוחות דלות קלוריות), זיגזוג בין סוגי מזון (אכילה של חלבונים בלבד ואז פחמימות בלבד וכדומה). יש להקפיד על שינה טובה ושתיית כמויות גדולות של מים.


ככל שמרזים יותר כך קשה יותר לרדת במשקל. ככל שפוחתת צריכת הקלוריות תהליך ההרזיה נעשה איטי יותר. הרזיה איטית יותר היא בעצם מטבוליזם איטי יותר- ברגע שחוזרים לאכילה רגילה המשקל שירד יחזור.


צריכת קלוריות יומית מינימאלית- קשה לקבוע חוקים מוחלטים למינימום של צריכת קלוריות יומית כיוון שלאנשים שונים פיזיולוגיה שונה, רמת פעילות גופנית שונה. גורמי בריאות ותזונה קבעו כי הקו התחתון לצריכה יומית של קלוריות היא 1200 קלוריות ליום לאישה ו 1800 קלוריות ליום לגבר. אם כי יש לחזור ולסייג ולהגיד כי צריכת קלוריות יומית תלויה בגורמים רבים ואישיים ואין לקבל החלטה שרירותית מה יהיה הקו התחתון לצריכת קלוריות יומית ללא בדיקה מתאימה.


יש להשתדל ולהקפיד לא לצרוך פחות מ 1000 קלוריות מהצריכה המקובלת. ירידה מתחת לקו זה עלולה להכניס את הגוף למצב של הגנה, מצב של התגוננות מפני רעב ועצירת הירידה במשקל. מומלץ מאד לרדת במשקל באופן הדרגתי ומתון. צניחה דרמטית בצריכת קלוריות תביא להאטת חילוף החומרים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...