יום שבת, 30 באוקטובר 2010

שאיבת שומן

שאיבת שומן

מהי שאיבת שומן
כמה עולה שאיבת שומן

מהו שומן?
בני אדם נולדים עם מספר קבוע של תאי שומן, שתופחים בעקבות עלייה במשקל. התאים הללו מתרבים ומתפתחים עד גיל ההתבגרות, ולאחר מכן נשארים יציבים וקבועים במספרם. כשפוצחים בדיאטה ומרזים, תאי השומן שלנו מתכווצים, אבל לא נעלמים.

לעתים קיימת הצטברות של תאי שומן באיזורים שונים בגוף, שדיאטה והתעמלות לא מועילים להם. למשל, הירכיים, הברכיים, הבטן, המתניים, הקרסוליים, הסנטר הכפול והשדיים (אצל גברים).

מהו ניתוח שאיבת שומן?
שאיבת שומן ללא צלקות, האם יתכן הדבר? בניתוח שאיבת שומנים מוחדרת צינורית לשכבת תאי השומן ושואבת אותם. השיטות החדשות הנהוגות כיום מקטינות את הצלקות הכרוכות בחדירת הצינורית אל הגוף. על ידי ניתוח שאיבת שומן ניתן להסיר לצמיתות את הצטברות עודף המשקל באזורים מסוימים בגוף.

כשתאי השומן מסולקים באמצעות שאיבה מן הגוף, הם נעלמים ולא חוזרים, אך אם משמינים שוב, השומן מצטבר במקומות אחרים בגוף.

למי מתאימה שאיבת שומן?שאיבת שומן לא פותרת את עודף המשקל. שאיבת שומן מתאימה לאותם אנשים שנותרו עם הצטברויות של תאי שומן באזורים מסוימים בגוף, ומעוניינים להסירם, לאחר שניסו להתעמל ולהרזות ולא הועיל להם.
השיטה מתאימה במיוחד לאנשים מתחת לגיל 40, או לאנשים בעלי עור גמיש שהשמינו רק באזורים מסוימים בגוף. עור גמיש נוטה להסתגל לשינויים, ולאחר שאיבת השומן – העור לא ישאר רפוי ומדולדל. לאלה שאין להם עור גמיש – יתכן וישארו עודפי עור. במצבים אלה ניתן להיעזר בשיטות נוספות, הכרוכות בניתוח שמותיר צלקת. בדרך כלל עד גיל 40, העור מגיב טוב ומתכווץ, אך הגיל הוא לא הגורם היחיד, אלא גם איכות העור. כשיש צורך בשילוב של שאיבה וניתוח, מקובל לעשות זאת בשלבים, ולהמתין חודשים מספר בין שתי הפעולות.

למי לא מתאימה שאיבת שומן?ניתוח של שאיבת שומן לא מתאים לאנשים שסובלים מעודף משקל בכל חלקי גופם. אנשים כאלה צריכים לפצוח בדיאטה ולעסוק בפעילות גופנית, ורק לאחר מכן לבדוק אם נותרו להם אזורים בגוף שהתרגילים לא הועילו להם. לא ניתן לשאוב שומן מהגוף כולו, אלא רק מאזורים מסוימים.

ניתוח שאיבת שומן גם לא מתאים לנשים שרוצות לשאוב שומן מאזורים עם צלוליטיס. במקומות אלה התוצאות לא מוצלחות, שכן העור לא גמיש ונוצרות גומות בולטות יותר.
שאיבות שומן גם פחות מתאימות לאנשים עם כמות שומן רבה שמיועדת לשאיבה. הסיבות לכך הן מגוונות. הסיבה האחת היא שכמות השומן שניתן לשאוב מהגוף בניתוח אחד היא מוגבלת. שאיבה רבה משמעה מספר ניתוחים גדול יותר, כאשר כל ניתוח מתבצע לאחר מספר חודשים ולא במועדים קרובים. הסיבה האחרת היא שככל שנשאבת כמות שומן גדולה יותר, כך גדל הסיכוי שפני העור לא יהיו חלקים. סיבה אחרונה היא שמעטפת העור צריכה להיות אלסטית מספיק על מנת להסתגל לשינויים, וככל שכמות השומן הנשאבת גדולה יותר – העור מתקשה להתכווץ בהתאם.

מאילו חלקי גוף ניתן לשאוב שומן?שאיבת שומן מהסנטר אפשרית, גם אם יש נטייה מולדת לסנטר כפול. כיום אפשר לטפל בעניין זה כבר בגיל צעיר. שאיבת שומן מהסנטר אצל מבוגרים לרוב משולבת גם עם מתיחת עור, שכן לאחר השאיבה מתעוררת בעיה של דלדול העור.

שאיבת שומן מהבטן, שאיבת שומן ירכיים, שאיבת שומן מהשדיים אצל גברים – כל אלה אפשריים, כמו גם שאיבת שומן מהברכיים (והגפיים באופן כללי) ומהמותניים.
אפשר לנצל את טכניקת שאיבת השומן גם להרחקת גידולי עור שומניים תת עוריים – ליפומות, וזאת במקום ניתוח להסרתם שמותיר צלקת. כמובן שיש להתייעץ עם רופא לפני כן, שכן לא כל ליפומה מתאימה לשאיבה.

מהלך ניתוח שאיבת השומן
לפני ניתוח שאיבת שומן משרטטים על הגוף של המנותח בעמידה את גבולות השאיבה. לאחר מכן נותנים לו תרופות הרגעה ומכינים אותו לניתוח.
דרך חתך קטן של כחצי סנטימטר, מוחדרת צינורית מתכת לתוך שכבת השומן התת-עורי, ועל ידי תנועות הלוך ושוב משחררים את תאי השומן ושואבים אותם לתוך הצינורית ומהצינורית אל מיכל איסוף.
כמות השומן שניתן לשאוב אותה היא מוגבלת, ולא נהוג לשאוב כמות העולה על 2-3 קילוגרמים. משך הניתוח תלוי באיזור הנשאב ובכמות השומן הנשאבת. הזמן הממוצע הוא כשעה וחצי.
אחרי שאיבת שומן חובשים את המקום בחבישת לחץ. לאחר שאיבת שומן בבטן והירכיים חוגרים חגורה במשך שלושה ועד שישה חודשים כדי למנוע נפיחות. באיזור הגפיים גורבים גרביים אלסטיות במשך תקופה דומה.

על מנת להתייעץ לגבי ההליך, אפשר להיכנס לפורום שאיבת שומן שקיים ברחבי הרשת, ולקבל דיווח, הסבר והמלצות מאנשים שעברו תהליך דומה.

שאיבת שומן - מחירים
עלות שאיבת שומן נעה בין 13 אלף ש"ח ל-17 אלף ש"ח בממוצע, בהתאם לכמות השומן שנשאבת. כדי לקבל תמונה ברורה יותר כדאי לשאול את הרופאים שאתם מתלבטים לגביהם כמה עולה שאיבת שומן. כל מנתח יש לו מחיר שאיבת שומן שונה.

כל מנתח גם יציג לכם תמונות שאיבת שומן של מנותחים שעברו את הפרוצדורה, למשל שאיבת שומן בטן. המנתח יתן לכם הסבר מקיף על התהליך, על הסיכונים הכרוכים בו ועל אחוזי ההצלחה. מומלץ להיפגש עם כמה מנתחים על מנת להתרשם מהם ומעבודתם, ומומלץ גם לדבר עם מטופלים שעברו זאת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...