יום שני, 13 בדצמבר 2010

גורמים להשמנה

גורמים להשמנה- קלוריות שמקורן בפחמימות- הגורם מספר 1 להשמנהלפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הצריכה הממוצעת לנפש היא 3,634 קלוריות ליום. מתוכן כ 2,000 קלוריות מפחמימות, כאשר מתוכן כ 400 קלוריות סוכר), 440 קלוריות מחלבונים, וכ 1,200 קלוריות משומן. מכאן עולה שהבעיה היא בצריכת פחמימות מוגברת. או במילים אחרות- צריכה עודפת של פחמימות היא הגורם המרכזי להשמנה.

ככל שעולה הגיל, כך עולים שיעורי הסיכון כגון אירוע מוחי, לחץ דם גבוה, בעיות לב וסוכרת. ככל שעולה הסיכוי להשמנה כך עולה הסיכון ללקות במחלות מסכנות חיים. הפתרון הוא דיאטה או דיאטה ופעילות גופנית.
כיום ידוע וברור שהפחתה בכמות האכילה או צריכת קלוריות מופחתת או בשמה הפופולארי- דיאטה, אין בה כדי לשמור על משקל נמוך ועל בריאות תקינה. ניתן אף להקצין ולומר שדיאטה דלת קלוריות הופכת לטווח ארוך לגורם השמנה בפני עצמו. וזאת משום שהגוף מתרגל למחסור ומתגונן בפניו בחילוף חומרים נמוך יותר.

פעילות ספורטיבית לבדה אין בה כדי להפחית במשקל והיא איננה תחליף לדיאטה. כדי לשרוף כ 1,000 קלוריות בפעילות גופנית צריך להשקיע מאמץ וזמן רב ביותר. פעילות גופנית אכן משפרת את הכושר. מה שהוליד זן חדש של שמנים בכושר טוב...

אכן כדי לרזות יש לדאוג לכך שמאזן הקלוריות בגוף יהיה לטובת שריפת הקלוריות, כלומר ששריפת קלוריות תהיה גדולה יותר מצריכת הקלוריות. הנוסחה הכביכול פשוטה: הרזיה = צריכת קלוריות < שריפת קלוריות היא נכונה אך בעייתית כיוון שככל שאנחנו מוציאים יותר אנרגיה, קרי שורפים יותר קלוריות אנחנו גם רעבים יותר ולפיכך אוכלים יותר.

מחשבון שריפת קלוריות ממוצעת לשעת לפעילות גופנית:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...