יום חמישי, 4 בנובמבר 2010

אוכל מרזה

מי לא ניסה לעשות דיאטה בחייו? ובכל זאת, האם אי פעם חשבנו על מזונות שורפי שומן? על אוכל מרזה? או במילים אחרות: האם שינוי המטבוליזם, כלומר חילוף החומרים שבגופנו נמצא בשליטתנו? האם אנחנו יכולים לשלוט ברמת חילוף החומרים שבגוף, האם אנחנו יכולים להאיץ את קצב שריפת השומנים וכתוצאה מכך לרזות? לרזות לא מהפחתת כמות הקלוריות אלא משריפה מהירה יותר של המזון, קרי הקלוריות שאנחנו צורכים? כיצד ואיזה מזון שורף שומנים נוכל לצרוך כדי להגביר את קצב חילוף החומרים בגוף.

ניתן למצוא כאן רשימה של מזונות המסייעים לשריפת שומנים בגוף. מומלץ לבדוק וראות איזה מהמזונות מתאימים לך ולצרפם לתפריט הדיאטה שלך. מזונות שורפי שומן אלו ישפרו ויסייעו לשמירה על הדיאטה ולהצלחה בדיאטה, ובמיוחד כאשר נתקלים במצב בו הדיאטה נשמרת בקפידה ולמרות זאת אין ירידה במשקל.

חילוף חומרים - מטבוליזם 
הגדרה לא-מדעית לחילוף חומרים, או מטבוליזם בלעז, הוא המנגנון או המנוע שמפעיל את הגוף. לכול מנוע, לכול מכונה נדרש מקור אנרגיה. כמו כל מנוע, גם המנוע להפעלת הגוף דורש דלק. בגוף האדם הדלק הוא המזון. חילוף החומרים, הקרוי גם הבעירה הפנימית, צורך את דלק המזון בהתאם לרמת פעילות הגוף/מנוע. עודפים נאגרים. עודפי אנרגיה כלומר עודפי מזון לא מנוצלים נאגרים במיכלים צדדים ליום סגריר בצורת שומן. מזון שהגוף איננו יכול לנצל מופרשים כשתן וכפרש מעיים.

הנוסחה פשוטה, המשוואה ברורה: אכילה מעל הצריכה= השמנה.

להלן מספר אפשרויות בהן איזון משוואת משקל הגוף מופר:
1. אכילת יותר מדי מזון- הגוף הופך את עודפי המזון לשומן
2. חילוף חומרים איטי- למרות שנשמרת רמת אכילה מתונה הגוף שורף את המזון באיטיות ובחוסר יעילות
3. חוסר או מיעוט פעילות פיזית- נדרש מעט מזון עבור מנגנון חילוף החומרים וכתוצאה נותרים עודפי מזון ההופכים לשומן
4. מצבים קליניים רפואיים


אוכל מרזה- רשימת מזונות מעודדי חילוף חומרים
פרי הדר
פרי הדר- תפוזים, אשכוליות, פומלות, פומליות, קלמנטינות, מנדרינות, לימונים, ליים, וכולי, מכילים ריכוז גבוה של ויטמין C (חומצה אסקרובית). ויטמין C הוא בעל תכונות שריפת שומן מובהקות. ויטמין C מפרק את השומן שנצבר בגוף ובתוך כך גורם לירידת אחוזי השומן בגוף ומדלל את כמות השומן בגוף. כתוצאה מהמסת השומן, השומן נשטף ביתר קלות החוצה מהגוף. ויטמין C גם משפר את רמת הכולסטרול שבגוף. וזאת משום שכולסטרול הוא תוצר של שומן.
אם כן, על ידי הוספת פירות הדר לתפריט הדיאטה היומית שלך ניתן לשפר את תהליך חילוף החומרים, להפטר משומן עודף ולעזור בשימור רמות כולסטרול תקינות.
מומלץ לצרוך פירות הדר כחלק מכל דיאטה בצורה יומית, כתוספת לארוחה, כחלק מארוחה או כחטיף בין הארוחות.

שום, שמן שום, מיץ שום
לשום נודעות סגולות רפואיות רבות. השום נודע כתחליף אנטיביוטיקה מטהר ומחטא. השום מהווה הגנה ותרופה נגד זיהומים בקטריאליים. שום, על כל צורותיו ידוע כמפרק וממיס שומנים. לכן צריכת שום על בסיס יומי, שום קצוץ, מיץ שום סחוט או שמן שום תסייע להמסת שומנים בגוף בכלל ולדיאטה בפרט.

פירות טריים ובמיוחד תפוחי עץ ושזיפים
פירות מכילים פיקטין. פיקטין הוא מרכיב כימי (רב סוכר הנמצא בדפנות תאי הפרי) המגביל את כמות השומן שתא מסוגל לספוג. מכאן שצריכת פירות עשירים בפקטין עשויה לעזור בניטור טבעי של כמות השומן שהגוף יכול לצבור. מומלץ על כן להוסיף לתפריט דיאטה יומי גם אכילת פירות, תפוחי עץ במיוחד.
טיפ: כתחליף ליוגורט דל שומן ניתן לאכול רסק תפוחי עץ (ללא סוכר) שהוא עשיר בפיקטין ודל בקלוריות.

פולי סויה
פולי סויה מכילים ליציטין. ליציטין הוא כימיקל המגן על תאי הגוף מפני צבירת שומן. כימיקל זה מהווה מגן ביולוגי מפני הצטברות של שומן בתאי הגוף. ליציטין גם מפרק שומנים שהצטברו בתאים.
מומלץ לאכול פולי סויה כשלוש פעמים בשבוע כדי להקנות לגוף חיסון מפני צבירת שומן וכן כדי להיפטר משומן עודף.
ניתן להשיג פולי סויה בכל חנויות הטבע ובמחלקות הטבע במרכולים.

לסיכום, מיותר לציין שהצעות אילו אינן תחליף לדיאטה מאוזנת ולצריכת מזון מופחתת קלוריות אך הן בהחלט יכולות לשפר ולסייע בהצלחת דיאטה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...