יום שני, 1 בנובמבר 2010

תפריט דיאטה לאכילה בריאה ונכונה

תפריט דיאטה לאכילה בריאה ונכונה
 דיאטה לאכילה בריאה ונכונה

על החשיבות של תפריט דיאטה לאכילה בריאה ונכונה 
להחליט לעשות דיאטה זוהי החלטה לא פשוטה. פעמים רבות אנשים מנסים לעשות דיאטות שונות ואינם מצליחים. הקושי בלהתמיד ולהיצמד לתפריט יחד עם השינוי הדרסטי באורח החיים יכול לגרום פעמים רבות לפרישה מהירה מתהליך הדיאטה ולחוסר הצלחה. חשוב לבחור תפריט דיאטה שמתאים לאורח החיים של האדם ולראות כי התפריט הוא הגיוני ואינו מוגזם.

תפריט דיאטה בהתאמה אישית
מומלץ לבחור תפריט דיאטה בהתאמה אישית. לאנשים שונים יש אורח חיים שונה ובהתאם לכך כל אדם אוהב סגנון אחר של אוכל, אכילה בזמנים שונים ובכמויות אחרות. רק תפריט המותאם באופן ספציפי לאדם יכול לסייע להצלחה מלאה. לכן, חשוב לא לבחור תפריט מאתרי האינטרנט המציעים תפריטים בנויים מראש ללא התחשבות בבן אדם ובצרכיו. לרוב תפריטים אלו נועדו מראש לכישלון. עדיף לפנות לדיאטנית מקצועית שתבנה תפריט אישי או להרכיב תפריט באופן עצמאי  שנראה הגיוני ושקול.

המשקל - שלב ראשון בתהליך הדיאטה 
לא ניתן להרכיב תפריט דיאטה בלי שיודעים כמה האדם שוקל. אמנם שלב זה יכול להיות קשה לחלק מהאנשים, מאחר ולא תמיד פשוט לדעת כמה אתה באמת שוקל אך זוהי נקודת ההתחלה. רק לאחר שנשקלים ניתן לדעת כמה רוצים להוריד וכמה האדם יכול לאכול ביום.
באופן כללי תפריט דיאטה בנוי מתוך ההבנה שאדם צריך להוציא יותר אנרגיה ממה שהוא מכניס, כך הוא ירד בשומנים ולאורך זמן ירזה. ניתן לעשות זאת על ידי הורדה בכמויות האוכל שאוכלים תוך כדי מעבר לאכילת מאכלים פחות רווים בשומנים אוב פעילות גופנית. השיטה המומלצת ביותר היא השילוב בין השניים.

כיצד מרכיבים תפריט דיאטה?
ניתן להרכיב את התפריט באמצעות השוואה פשוטה. כדאי לבחור יום ולרשום בו מה אוכלים וכמה קלוריות נכנסו לגוף באותו היום. ניתן למצוא טבלאות חישוב קלוריות באינטרנט ולהיעזר בהן. לאחר חישוב הקלוריות היומי ניתן לבנות את התפריט היומי.
כדאי לוודא שהתפריט מורכב בצורה כזו שכל יום אוכלים 500 קלוריות פחות מהתפריט הנוכחי. כך ניתן להרכיב תפריט דיאטה שקול והגיוני שמביא לתוצאות מרשימות ובטוחות. התפריט מורכב ממאכלים שונים, כשהאדם הבוחר בדיאטה יכול לחשב באמצעות טבלאות לחישוב הקלוריות של כל מזון את התפריט המועדף עליו.

בניית תפריט דיאטה יומי
ניתן להרכיב תפריט יומי וכך לדעת מה מותר לאכול ומה אסור באותו היום. אפשר לבנות את התפריט בהתאם למאכלים שהאדם אוהב וקשה לו לוותר עליהם ובהתאם לאורח החיים שהאדם חי. מומלץ לחשב כל יום בנפרד וליצור תפריט שבועי ומגוון שמכיל את כל הוויטמינים והפחמימות שהאדם זקוק על מנת להרגיש טוב ובריא.
חשוב להקפיד לשלב מנת בשר ופחמימות ולא לחסוך באכילת פירות, למרות שחלקם משמינים יחסית בשל הסוכרים שבתוכם. רק תפריט דיאטה מגוון ומלא יכול לשמור על בריאות האדם ולסייע לו להתמיד בתהליך הדיאטה לאורך זמן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...