יום ראשון, 23 בינואר 2011

דיאטה בחורף? זה כדאי ואפילו אפשרי


  צילום : אימג' בנק / Getty Images   

 

למרות שקר וגשום, זה הזמן להתחיל בדיאטה לקראת הקיץ, כי בכל תקופה אפשר לרדת במשקל או לשמור על הקיים. איך עושים את זה? הדיאטנית שלנו מסבירה

מתי כדאי להתחיל דיאטה?

בחורף? דיאטה??
 בחורף? דיאטה??  
 צילום : אימג' בנק / Getty Images  
 

תסכימו איתי שהחורף נראה מאיים מדי כדי להתחיל במהלכו דיאטה. אין סוף תירוצים יצדיקו את חוסר השליטה שלנו מול האוכל ויגרום לעליה במשקל. ואני טוענת, שדווקא החורף הוא תקופה נפלאה להתחיל לרדת במשקל. פיתויי הקיץ מאחורינו - גלידות, אבטיחים ובילויים רבים המלווים באכילה מחוץ לבית. קר בחוץ, הגוף דורש אוכל חם ואנו מכוסים בסוודרים ומעילים - השינוי יכול להיעשות מבפנים, מתחת לשכבות הלבוש. חוץ מזה, זה הזמן להתחיל לעבוד לקראת הקיץ הבא והביקיני החדש.

הכל בראש וזה רק עניין של החלטה

כמובן, שישנם גורמים אובייקטיבים המקשים עלינו לשמור על המשקל בחורף. בתקופה זו, הימים קצרים יותר, הטמפרטורות נמוכות יותר, מה שמשפיע על המערכת החיסונית שנחלשת. גם חילוף החומרים ופעילות מערכת ההורמונלית משתנים. שינויים אלו משפיעים על דרישות האנרגיה בגופנו וכך על הצרכים התזונתיים שלנו. חשוב לא להתעלם ולהתייחס לצרכים החדשים.

אז איך יורדים במשקל או שומרים על הגזרה בחורף?



1. ראשית, אני מציעה, להיערך. להחליט שלא נכנעים לאינסוף מתוקים זמינים, אלא משקיעים באוכל מבושל, מחמם, ממלא, משביע ודל קלוריות. בשונה מהקיץ, כדאי שתפריט החורף יכלול מרק ירקות טריים, ירקות מבושלים, דייסה ומשקאות חמים דלי קלוריות.

2. חשוב לשמור על תפריט יומי מאוזן הכולל 3 ארוחות עיקריות (בוקר, צהריים, ערב) ביניהן 2-3 ארוחות ביניים. הארוחות העיקריות צריכות להיות ארוחות מלאות, הכוללות את כל אבות המזון. חלוקה כזו של ארוחות, לא תשאיר אתכם רעבים לרגע והסיכוי שתתפתו לאכול כמויות גדולות או מזון משמין, יקטן. אכילת ירקות בכל ארוחה תעזור מאוד לשמור על השובע ויעזור בתהליך העיכול.

3. אל תשכחו לשתות! בחורף, יש לנו נטייה לשתות פחות במהלך היום, שכן אנו מרגישים פחות צמאים בתנאי הקור. היצמדו לבקבוק מים ושתו ממנו בכל הזדמנות. מרכזי הרעב והצמא במוח קרובים מאוד אחד לשני, ולעיתים ישנו בלבול ביניהם. כשאנו חשים צמא, אנו מתרגמים זאת לרעב ומיד פונים למקרר.
4. לא לוותר על פעילות גופנית. נכון שקר וגשום, אבל בארץ כמו שלנו, ניתן למצוא חצי שעה - שעה לא גשומה כדי לצאת להליכה טובה. האוויר החורפי והפעילות הגופנית יעשו לכם רק טוב!

5. לימדו לבקש עזרה! ירידה מתונה במשקל היא בריאה ונכונה, היא תהליך פנימי וחיצוני של שינוי. לעשות שינוי בהרגלים אינו קל ולמי שקשה יותר בתקופת החורף מומלץ שיפנה למסגרת תומכת (בני זוג, חברים, קבוצות הרזיה וכדומה), שתלווה אתכם בדרך לחיים בריאים ונכונים יותר.

לסיום, שני מתכונים מוצלחים לחורף


דייסה חמה

3-4 כפות שיבולת שועל מלא או סולת מלאה וכוס חלב דל שומן. ניתן לוותר על המתיקות ולהוסיף קורט מלח. אך לאלו שלא מוותרים ניתן להוסיף כפית קקאו וממתיק מלאכותי.
מתאים כארוחת בוקר או ערב. הדייסה מכילה פחמימות מורכבות, סיבים תזונתיים וויטמינים מקבוצת B וסידן. מעבר לכך, היא מחממת, ממלאה ופותחת את היום בדרך נפלאה.

מרק ירקות טחון

חותכים לחתיכות גדולות גזר, קישוא, בצל, שורש סלרי, דלעת, כרובית ושמים בסיר. מוסיפים צרור פטרוזיליה או כוסברה לפי הטעם. מכסים במים ומוסיפים מעט אבקת מרק עוף, מלח, פלפל.  מבשלים עד שהירקות מתרככים. בינתיים מטגנים בצל קצוף בשתי כפות שמן.

אחרי שהירקות מוכנים, מוסיפים חצי כוס גרגירי תירס קל ומועכים את התערובת בעזרת בלנדר או בלנדר זרוע. קבעו לעצמכם את מידת הסמיכות, ניתן להוציא חלק מהמים ואחרי הטחינה להוסיף לפי רצונכם. את הבצל המטוגן הוסיפו למרק אחרי שהגעתם לסמיכות הרצויה. ערבבו היטב ושיהיה בתאבון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...