יום שני, 13 בדצמבר 2010

דיאטת חלבונים הרזיה מהירה - דיאטה מהירה


דיאטהמחקרים שונים אשר הוכיחו כי חלבונים יכולים להשקיט רעב יותר מכל הפחמימות, גרמו לעלייה בדיאטות החלבונים והפכו אותן לפופולאריות. דיאטת חלבוניםמסייעת לאנשים לשלוט בתאבונם ובכמות הקלוריות היומית שהם צורכים.

חוקרים אשר בחנו את הנושא לא מצאו הסבר לכך, והשערתם היא שכמות גדולה של חלבונים גורמת למוח לייצר רמות גבוהות של הורמונים שאחראים על הרגשת השובע.
מחקר שנערך מצא כי דיאטה שמכילה הרבה חלבונים ומשלבת פעילות גופנית, מגדילה את הסיכויים להוריד במשקל וכן משפרת את רמות השומן בדם.
עורך המחקר, פרופ' דונאלד ליימן מאוניברסיטת אילינוי טוען כי המחקר שלו מראה שדיאטה מסוג זה מסייעת לאנשים לשלוט בתיאבון שלהם ובכמות הקלוריות היומית.
לטענת תומכי דיאטת חלבונים, אם מקפידים שבוע שלם לאכול רק חלבונים וירקות, נמנעים לחלוטין מפחמימות, שותים המון, עוסקים בפעילות פיזית ומפסיקים לאכול בשש בערב לכל המאוחר, דיאטת חלבונים מאפשרת ירידה מהירה במשקל בשבוע זה.בין 3-6 ק"ג, תלוי בחילוף החומרים.

כיצד דיאטת חלבונים עובדת?


דיאטת חלבונים מתבססת על ההנחה השגויה כי הגוף הוא "מומחה" בשריפת חלבונים, ולכן תפריט דיאטה זו מתבסס על אכילת חלבונים. חלבונים הם הגורם האחראי על וויסות מאזן המים בגוף, וכן על וויסות החומצות בגוף. הם מווסתים תהליכים פיזיים וכימיים, כלומר, הופכים את המזון לאנרגיה על ידי חילוף חומרים.

ניתן למצוא חלבונים בבשר, פירות, אגוזים, זרעים, גרעינים וקטניות. מוצרי חלב, דגים ובביצים.

תפריט דיאטת חלבונים:


צריכה גבוהה של חלבונים אינה מזיקה, בתנאי שהאדם אינו סובל ממחלת כליות כל שהיא. כדי לרדת במשקל, מומלץ לצרוך 120 גרם חלבונים ליום, אם רוצים להעלות את כמות החלבונים, יש לעשות זאת בהדרגה. כדי להרגיש בטוחים, מומלץ להתייעץ עם הרופא ולבדוק יחד איתו האם כמות החלבונים האישית שלכם מתאימה.
להלן טבלה שתסייע לכם לדעת מהי כמות החלבונים בגרמים לכל מוצר:
ביצה גדולה אחת - 6
1/2 קופסת קוטג' 5% - 14
1/2 כוס עדשים - 9
2 כפיות חמאת בוטנים - 8
1/2 כוס ירקות חתוכים - 2
פרוסת לחם לבן - 2
1/2 כוס פסטה מבושלת - 2

בנוסף, תוכלו להגדיל את כמות החלבונים כך:
• לשתות יוגורט לאחר הפעילות הגופנית.
• לאכול שיבולת שועל על חלב ולא מים.
• לאכול את דגני הבוקר עם כוס מלאה של חלב.
• לאכול סלמון מעושן.
• לאכול שעועית כתוספת למנה העיקרית.
• לאכול בשר רזה.
• לאכול גבינה מופחתת שומן.
• לאכול ביצה קשה.

דגשים רפואיים:

נקיטת דיאטה כזו במשך ימים אחדים, אינה גורמת לנזק, אולם אם ממשיכים בה לאורך זמן, נכנסים למצב שנקרא קטוזיס - שבו נוצרים גופים קטנים, שהם תוצאת פירוק של שומנים, בלא נוכחות פחמימות. גופים אלה רעילים וגורמים נזק לשריר הלב ולכליות.
כמו כן, הירידה במשקל המושגת בדיאטת חלבונים היא אמנם מהירה, אך מקורה אינו רק באובדן שומן, אלא גם בפירוק רקמות שריר ובאיבוד נוזלים.
דיאטת חלבונים נחשבת לדיאטה משעממת וקשה להתמדה, וברגע שהמרזים בה מפסיקים, המשקל שהורידו עולה חזרה ואף יותר.

לסיכום הדיאטה מסוכנת ולא אפקטיבית לזמן ארוך, משעממת וממש לא מומלצת.

דרגת קושי - קשה



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...