יום שני, 13 בדצמבר 2010

תערובת של דיאטה


חושבים ששמעתם הכול על דיאטות ושרק מהידע ומהניסיון האישי שלכם אפשר לחבר אנציקלופדיה? יש לנו חדשות בשבילכם. קבלו את אורי ניסן, חוה פרי ויחיאל ספרא, האנשים שעלו, לטענתם, על שיטות מנצחות. אז מה אם הן לא כל כך מקובלות




תגידו, גם אתם שמתם לב לעובדה המשונה שחייהם של עושי הדיאטה בעידן הנוכחי נהיו קשים מנשוא? טוב, זה לא שלפני 20 או 30 שנה לעשות דיאטה היה סוג של פיקניק, אבל כל העסק היה די פשוט. ספרנו קלוריות מהבוקר עד הלילה וזהו, פחות או יותר.

היום הסיפור מורכב יותר. השוק מוצף בשיטות שונות, וכדי להתמצא בתחום תצטרכו להכיר ולאמץ שפה פסאודו-מדעית חדשה, כאילו עברתם הכשרה באיזו קליניקה. כבר לא נדיר לשמוע משהו בנוסח: "יש לי כנראה בעיה מטבולית", או "בורקס? איכס. זה מלא בשומן טראנס", או לחלופין, "תפוח? זה דווקא רעיון טוב. הסיבים המסיסים שבו זה משהו".

כמספר השיטות כך מספרם של אותם טיפוסים כריזמטיים שהפכו לגורואים בתחומם. יהיו כאלה שיישבעו שרק בזכותם הם הפחיתו במשקלם, אבל תמיד יהיו אחרים שיודו בעצב בדיוק בדבר ההפוך.

הנה שלוש שיטות שונות ולא ממש מוכרות. הנחתומים העידו על עיסתם, וכצפוי, העדות טובה, ואפילו טובה מאוד. אבל תציצו גם במה שיש לפרופ' אילנה בלום, המומחית שלנו, לומר. מה שבטוח - אם בעבר לא הצלחנו בדיאטה בגלל שהיינו סתם לוזרים חסרי כוח רצון, היום תמיד נוכל להאשים את השיטה, שלא התאימה לנו. גם כן נחמה.

יחיאל ספרא: תערובת מהמקובל

הסיפור של יחיאל ספרא, 56, מהרצליה שונה מאלה של ד"ר ניסן ופרי, בעיקר בשל העובדה הפשוטה שהאיש מעולם לא התיימר לעסוק בתחום ההרזיה, וודאי שלא לעזור לאחרים להתמודד עם השמנתם. ספרא, שבמקצועו מלמד בני מצווה לפי ערכות לימוד מיוחדות שחיבר, קיבל לפני כעשר שנים טלפון מעניין ממי שהזדהה כמפיק אמריקאי. האיש סיפר ששמע על ערכות הלימוד המיוחדות שלו וביקש להיפגש איתו כדי להפיק ערכת לימוד מצולמת בווידאו שתשווק לחו"ל.

השניים נפגשו, אך מהפגישה לא יצא דבר. המפיק הודיע לספרא שלא יוכל למכור קלטות שהמגיש בהן שמן כל כך. וספרא אכן היה שמן. בשיאו שקל 162 קילו. "אכלתי הכול, אולי 10,000 קלוריות ליום: בורקס, שוקולד, לחם, פיתות, חומוס, כל מה שהיה בהישג יד".

כך הגעתי לשיטה
"תשובת המפיק גרמה לי עוגמת נפש לא קטנה. באותם ימים למדתי אצל רב מקובל בצפת, וכשהגעתי לשיעור באותו שבוע סיפרתי לו על ההזדמנות שהוחמצה. מבטו של הרב היה מלא אמפתיה, אך הוא לא אמר דבר. בשבוע לאחר מכן חיכתה לי הפתעה על שולחנו: צנצנת ובה תערובת הנראית כמו חרוסת. הרב המליץ שאוכל ממנה בכל יום חמש כפות, לפני הארוחה הראשונה, כלומר, על הבוקר. היה לזה טעם של כלום. של ירקות וגרעינים. אכלתי ממנה במשך השבוע ולא הרגשתי שקורה לי משהו, אבל מפאת כבודו של הרב ביקשתי ממנו את רשימת המרכיבים הסודיים של התערובת. הוא הסכים. התחלתי להכין אותה בעצמי, ולא עלה על דעתי שזו תערובת הקשורה לדיאטה. הרב אמר שזה טוב לבריאות, ולא היה בדבריו כל רמז להרזיה. אלא שאחרי חודש גיליתי שהתיאבון נעלם והקילוגרמים נושרים".

עד היום נשרו מספרא מאה קילו. 70 קילו אבדו להם בשלוש השנים הראשונות, ועוד שלושים בהמשך. מהאיש הגדול והשמן נותר גבר דקיק שמשקלו עומד כיום על 62 קילו בלבד. מרכיבי התערובת הסודית נמכרים לכל מי שפונה אליו, תמורת תשלום לא גבוה שחלק ממנו מועבר לצדקה. ספרא, יש לציין, מועמד להיכנס ל"ספר השיאים של גינס" הקרוב, כמי שהשיל ממשקלו מספר כה רב של קילוגרמים ומחזיק מעמד במשקלו החדש.

איך זה עובד?
הסוד הוא, כאמור, במרכיבי התערובת. מדובר ב-17 מרכיבים עשירים בסיבים תזונתיים, שמסייעים להשגת תחושת שובע. ביניהם: ירקות, דגנים, פירות, דבש, תבלינים טבעיים. ואם נפרט יותר נמצא שם כמה זיתים שחורים גדולים, בננה בינונית, 21/2 כפיות שטוחות של גרעיני חיטה, תירס מבושל, גבעול פטרוזיליה, פלפל ירוק כהה גדול, 5 שקדים מקולפים, 1/2 גזר גדול שטוף ולא קלוף, שן שום, 3/4 בצל בינוני ועוד. את כל הכבודה מכניסים לבלנדר ומקבלים עיסה לא אטרקטיבית במיוחד. "יש להתחיל כל בוקר בלעיסה של חמש כפות מהתערובת, שאין בה שום דבר ממכר או מזיק כי כולה בריאות".

לדבריו, הדיאטה מתאימה לכל האנשים בכל גיל. שלא כאורי ניסן וכחוה פרי הוא לא ממשיך להיפגש עם האנשים שרכשו ממנו את סוד התערובת. לכל היותר הוא מייעץ להם בטלפון אם נתקלו בבעיה הקשורה למרכיביה.

מה אוכלים?
"אפשר לאכול הכול. העניין הוא שאחרי שאוכלים מהתערובת אין חשק להמשיך לאכול. ברוריה טל, הדיאטנית הקלינית שבדקה את התערובת, מצאה שהיא גורמת להרגשת מלאות ושובע כה גדולה, שאפילו אם רוצים לאכול במשך היום, זה לא ממש מצליח. מרגישים מלאים, וכל נושא המתוקים, הבצקים, יורד מהתפריט ממילא. אנשים שנהגו לשהות שעות ליד המקרר, גילו שגם אם הם רוצים לאכול עוד, תחושת השובע המלווה אותם לא מניחה להם להאביס את עצמם".

דבר המומחה
פרופ' בלום: "המרכיבים שצוינו בתערובת אכן תורמים לתחושת השובע. הבעיה היחידה היא שהוא לא נותן את כל הרשימה.

אם, למשל, הוכנסו לתערובת מרכיבים מדכאי תיאבון, כמו צמח הנקרא 'Bladder Trow', או צמח הנקרא 'Germander', עלול להיגרם נזק לכבד".

טיפ שיעשה לנו את זה
"כשמרגישים רעב, זה בדרך כלל רעב מדומה. מומלץ באותו הרגע ללגום חמש כוסות מים בטמפרטורת החדר. בדרך פלא תחושת הרעב תתפוגג".


תגובה 1:

  1. הדיאטה של ספרא" שראיתם בטלויזיה עם תשבחות המומחים היא אך ורק זאת שבגוגל:
    הדיאטה של יחיאל או ב- www.safradiet.com
    טלפון. 09-9500270 בין 9 בבוקר ל-5 בערב.
    כנסו לאתר ותראו את הסרטון על הדיאטה מערוץ 2.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...