יום שני, 13 בדצמבר 2010

דיאטה לילדים

דיאטה לילדים? ובכן...כ-25% מהילדים בגילאי 6-7 הם בעלי עודף משקל. ילד שמן שאינו מטופל הופך להיות בחור שמן ואז מבוגר שמן. ככל שהורים יצליחו לטפל בבעיה בגיל מוקדם יותר ויחשבו על דיאטה לילדים, כך גדל הסיכוי לעזור לילד להילחם בבעית השומן.

איך נדע האם הילד צריך דיאטה?ראשית, אין טוב ממראה עיניים. בקלות ניתן להבחין אם הילד שמן יחסית לבני גילו. שנית, אפשר לחשב BMI (אינדקס מסת גוף) לילדים. משקל לילדים נמדד ביחס לגובהו, לגילו ולמינו: משקל הילד חלקי גובהו בחזקת 2. למשל, אם ילד שוקל 50 ק"ג וגובהו 1.50 מ' - נעלה את גובהו בחזקת 2 ונחלק את המשקל במספר שהתקבל. התוצאה היא 22.2. האם תוצאה זו נמצאת בטווח הרצוי או חורגת ממנו? לילד וילדה בני 5, ה-BMI הוא 15 בממוצע (18 – גבול עליון). בגיל 10, ה-BMI הממוצע לילד הוא 16.5 (גבול עליון – 20). בגיל ההתבגרות ה-BMI הממוצע לנער ולנערה בני 15 הוא 20 (גבול עליון – 27).
נתונים מלאים נמצאים בידי דיאטנים ורופאים, וכדאי להתייעץ איתם האם כדאי לשנות את התזונה לילדים שלכם.


מדוע ילדים סובלים משמנה?חוסר בפעילות גופנית, תזונה לא נכונה שמורכבת מחטיפים ומג'אנק פוד והרגלי אכילה לא נכונים, כמו למשל אכילה מול הטלוויזיה, אכילה מהירה, דילוג על ארוחות.


מה אפשר לעשות?כדי לעשות דיאטה לילדים, כדאי למצוא בשבילם מסגרת שמשלבת בין תזונה נכונה, פעילות גופנית לילדים ושינוי הרגלי אכילה. כיום יש שתי אסטרטגיות לטיפול בהשמנה אצל ילדים. האחת מעדיפה מפגשים קבוצתיים בהשתתפות הילד והוריו. השנייה מעדיפה השתתפות של הילדים לבד.


אוכל לילדים מבושל על ידי ההורים, הרשמה לחוגי ספורט לילדים, פעילויות פיזיות ושינוי הרגלי האכילה – גם הם בידי ההורים, לכן, למעשה, דיאטה לילדים היא בידי ההורים וההצלחה שלה תלויה בהם.
חשוב מאוד להתייעץ עם דיאטנית ילדים שתוכל להמליץ לכם על מסגרות שונות לילדים, תרכיב לכם תפריט דיאטה לילדים, מאכלים לילדים שיעזרו להם להתמיד בדיאטה ואת כל המידע הנחוץ להרזיה לילדים.
אך הטיפ החשוב ביותר שניתן לתת הוא לא להעניק לילדים הרגשה שהם בדיאטה. חשוב לעשות שינוי בבית עצמו ובהרגלי התזונה גם של ההורים, ולהתחיל לאכול בריא ונכון. כשהילד יקבל הרגלי תזונה נכונים מהבית (ובשילוב פעילות גופנית), משקלו ירד גם בלי מאמץ וגם בלי לקרוא למה שהוא עושה – דיאטה.


דיאטה לילדים היא אפשרות מאוד רווחת וכיום ניתן למצוא בכל קופת חולים דיאטנית לילדים, כמעט בכל בית חולים מקיימים סדנאות של תזונה נכונה לילדים ויש כמובן גם גורמים פרטיים אליהם ניתן לפנות.
פניה אל אחד מאלה תבטיח לכם קבלת הנחיות לבישול מתכונים לילדים, הרכבת תפריט דיאטה לילדים שהוא דיאטטי ומזין ומכיל את כל סוגי המזון הדרושים לגדילה של הילד. ילד שאינו אוכל נכון – לבטח יש לו חוסרים בגוף ולעתים יש לצרוך ויטמינים לילדים. פניה לגורמים הנכונים תעזור לכם להכין דיאטה לילדים שתשפר את מקובלתום החברתית, את הרגשתם הכללית ותעניק להם עתיד בריא יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...