יום שני, 13 בדצמבר 2010

דיאטה נכונה

איך למצוא דיאטה נכונה ולהצליח לרזות

תזונה נכונה היא חשובה לאין ערוך, לכן לא פלא שהשוק מציע מאות סוגים שונים של דיאטות-
החל מדיאטות בזק כמו דיאטת הכרוב, וכלה בדיאטות שהופכות לאורח חיים מאוזן ובריא כמו הדיאטה של שומרי משקל או דיאטה קלאב.

אם כן, מהי הדיאטה הנכונה בעבורנו? מה היא אותה הדיאטה שתעזור לנו לרזות, אבל גם לשמור על ההישג שהשגנו?
אין תשובה חד משמעית. לכל אדם יש דיאטה שתתאים לו אישית. לכל אדם העדפות שונות באוכל, בצורת האכילה וכדומה.

בכתבה הבאה נסקור מספר דיאטות פופולריות, שאולי יעזרו לכם לבחור את הדיאטה הנכונה בעבורכם.

דיאטת כרוב

דיאטת מרק הכרוב היא דיאטת בזק, דיאטה מהירה למטרה קרובה. דיאטת הכרוב מתאימה לטווח קצר מאוד של שבוע ימים, ולפי המהללים אותה – ניתן להשיל בין 4 ל-6 קילוגרם באותו השבוע בו שומרים עליה.

תפריט דיאטת הכרוב דל בשומנים ועשיר בסיבים ומאפשר ירידה דרסטית במשקל לאחר שבוע. אך לא מומלץ להמשיך בדיאטה זו יותר משבוע, שכן היא איננה מאוזנת. כן מומלץ לבחור בדיאטה מאוזנת לשמירה על התוצאות או להמשך ירידה הדרגתית במשקל.

על מנת להצליח בדיאטת הכרוב יש לעסוק בפעילות גופנית, לשתות לפחות ליטר מים ביום, יש להימנע ממשקאות ממותקים, מוגזים ואלכוהולים, ליטול כדורי מולטי ויטמין להשלמת החסרים של הדיאטה, לא להרעיב את עצמכם – אלא לאכול מרק כרוב ללא הגבלה. כמובן שהכלל החשוב ביותר הוא להקפיד ולמלא אחר הוראות הדיאטה המדויקות.

המתכון של מרק הכרוב כולל 1 ראש כרוב, 1 בצל, 3 גזרים, 3 עגבניות, 2 פלפלים ירוקים וצרור עלי סלרי. את אלה יש לקצוץ ולבשל יחד עם תבלינים, כמו מלח ופלפל, קארי, או כל תבלין אחר אותו אתם אוהבים. מומלץ כל פעם לתבל את המרק בצורה אחרת, על מנת שלא ימאס לכם מטעמו.

תפריט הדיאטה הוא כדקלמן:
ביום הראשון יש לאכול בצורה חופשית מרק כרוב ופירות, למעט בננות.
ביום השני יש לאכול חופשי מרק כרוב וירקות טריים ומבושלים, למעט שעועית, תירס ואפונה.
ביום השלישי יש לשלב את שתיית המרק החופשית עם צריכה חופשית גם כן של פירות (למעט בננות) וירקות (למעט תפוחי אדמה).
ביום הרביעי, בנוסף לשתיית מרק הכרוב יש לאכול חופשי בננות וחלב רזה.
ביום החמישי אפשר לאכול בשר חופשי, בשילוב עם ירקות דיאטטים, כגון עגבניות וירקות ירוקים. חשוב לשתות ביום זה הרבה מים להורדת החומציות.
גם ביום השישי יש לאכול חופשי בשר וירקות, בליווי מרק הכרוב, למעט תפוחי אדמה.
ביום השביעי והאחרון יש לאכול אורז מלא, מיצי פירות לא ממותקים וירקות חופשי, בנוסף על שתיית מרק הכרוב.

דיאטת אטקינסדיאטת אטקינס היא אחת הדיאטות הפופולריות בעולם, ויש המעריכים כי למעלה מ-20 מיליון אנשים התנסו בה. הספר "מהפכת הדיאטה של ד"ר אטקינס" מבטיח ירידה במשקל תוך אכילת מאכלים שלרוב אסורים בדיאטות סטנדרטיות כמו שמנת, סטייקים, אבוקדו, גבינה מיונז וכדומה. כמובן שניתן לאכול מאכלים עתירי שומן אלה על חשבון הורדת הפחמימות מתפריט הדיאטה היומי: ירקות שורשיים, לחם, זרעים, מוצרי חלב ועוד.
האיסורים הם רבים, אך כך גם הדברים המותרים לאכילה. מכיוון שהדיאטה אינה מכילה את כל אבות המזון, אינה נחשבת כדיאטה מאוזנת, ומתאימה למספר חודשים של דיאטה. בכל מקרה, לכל המתעניין בדיאטה זו – ניתן לרכוש את הספר "מהפכת הדיאטה של ד"ר אטקינס" בחנויות הספרים.

דיאטה קלאבדיאטה קלאב הוא מחלוצי קבוצות התמיכה להרזיה בארץ, וקיים כ-17 שנה. מעל ל-100 קבוצות תמיכה של דיאט קלאב מתפרשות בכל רחבי הארץ. המטרה של דיאטה קלאב היא להציע פתרון לכל החיים לכל אלה המעוניינים לרדת במשקל בצורה הדרגתית ובריאה ולשמור על ההישגים לאורך זמן. תכנית האכילה שדיאטה קלאב מספקת היא מאוזנת ומבוססת על כל אבות המזון, הקלוריות, הויטמינים והמינרלים שהגוף צריך. תפריט הדיאטה המאוזן משולב בהשתתפות בקבוצה שנותנת כוח ותקווה ועוזרת לשמור על מוטיבציה, התמדה ולקיחת אחריות.

שומרי משקל
שיטת שומרי משקל המפורסמת משלבת תמיכה קבוצתית, תכנית אכילה ופעילות גופנית. כאשר התפריט התזונתי מבוסס על שיטת הנקודות, בה נקודה היא שקלול של שומן רווי, גודל המנה והקלוריות שבה. שיטה זו תורמת להצלחה בהרזיה, לשיפור הבריאות ובשמירה על התוצאות לאורך זמן, שכן כל אחד מקבל תקציב נקודות יומי, בהתאם למשקל גופו ומינו, והוא לומד כיצד להתנהל עם המזון שסביבו, ללא הגבלה על סוגי המזון. כך כל אדם לומד כיצד לאכול נכון במסגרת האוכל האהוב עליו. שיטת שומרי משקל גם מציעה מתכונים דיאטטים, ומלמדת כיצד לבשל מזון איכותי, בריא, טעים ודל קלוריות.
לפרטים נוספים:
לסיכום, כפי שכבר נאמר, היצע הדיאטות הקיימות הוא עצום. אם עדיין אינכם מוצאים את עצמכם בינות לכל השיטות הללו, תמיד אפשר ללכת לדיאטנית פרטית, שתתאים את התפריט היומי לטעמכם האישי, ותנחה אתכם איך לאכול, כמה לאכול, באיזה סוג ספורט לעסוק ואיך לשמור על כושר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...