יום שישי, 5 בנובמבר 2010

דיאטת סאות' ביץ'

דיאטת סאות' ביץ'


אודות דיאטת סאות' ביץ'

את "דיאטת סאות' ביץ'" המציא ד"ר ארתור אגטסטון, קרדיולוג ממיאמי, ומכאן שמה הגיאוגרפי של הדיאטה...

הדיאטה כוללת שלושה שלבים, כאשר השלב הראשון אורך שבועיים וכולל דיאטת חלבונים המבדילה בין חלבונים לשומנים ומציעה לצרוך חלבון דל שומן מסוגים שונים, כגון: בשר, עופות, דגים, ביצים, מוצרי חלב דלי שומן וירקות.


דיאטת סאות' ביץ' מבטיחה ירידה במשקל גם ללא עיסוק בספורט, אך מאוד מומלץ לשלבה עם ספורט. כמו כן, יש לשתות כמויות מספקות של מים.

בשלב הראשון של דיאטת סאות' ביץ', שהוא השלב המחמיר, ובו צפויה ירידה של כ-4 ועד 6.5 קילוגרם, יש לאכול שלוש ארוחות מאוזנות ביום, ולאכול מספיק כדי לא לחוש רעבים. בשלב זה אוכלים מנות רגילות של בשר רזה (בקר רזה, חזה עוף או הודו ללא עור) או כל סוגי הדגים, ומותרים גם ירקות, אגוזים, בוטנים, פיסטוקים, גבינות רזות וביצים, קטניות, שמן קנולה ושמן זית.
תפריט לדוגמה יכול להיות מורכב כך:
בארוחת הבוקר אפשר לאכול שתי ביצים, פסטרמה רזה וירקות ירוקים חתוכים.
ארוחת עשר יכולה לכלול ירקות עם גבינה רזה.
ארוחת צהריים תכלול עוף בגריל עם סלט ירקות.
ארוחת הביניים תכלול כמה עגבניות שרי עם כוס קוטג' רזה.
בארוחת הערב ניתן לאכול שוב בשר רזה עם ירקות.
המזונות האסורים בשלב זה, הם: בשר שמן, גלידות, כל סוגי היוגורט, חלב, סויה, גבינות שמנות, אלכוהול, סלק, תירס, גזר, תפוחי אדמה, פירות ומיצי פירות, עמילנים כמו לחם, דגני בוקר, אורז, פסטה, שיבולת שועל, קרקרים, עוגות ועוגיות וכדומה.

השלב השני של דיאטת סאות' ביץ' הוא השלב המתון, המתחיל לאחר השלב הראשון שארך שבועיים, ובו יש לעמוד עד הגעה למשקל היעד. השלב הזה דומה לשלב הראשון, אך אפשר להתחיל ולצרוך גם כמה מהמזונות האסורים מהשלב הראשון, כמו פחמימות עתירות סיבים (לחם מלא, אורז מלא). ניתן לצרוך את רוב הפירות, חלב דל שומן ומוצרי חלב דלי שומן, שעועית, יין אדום ועמילנים מדגנים מלאים.
ניתן לצרוך (אך בקמצנות יתרה!) מאפים מקמח לבן, תפוחי אדמה, סלק, גזר, בננה, דבש, אבטיח ואננס.
הירידה הצפויה במשקל היא בין חצי קילוגרם לקילוגרם אחד בשבוע.

השלב השלישי של דיאטת סאות' ביץ' מיועד למי שהגיע למשקל היעד ורוצה לשמור עליו. למעשה עליו לשמור על עקרונות הדיאטה, עם יותר יד חופשית. עם מורגשת עלייה במשקל, יש לחזור שוב לשלב הראשון שהיא דלת פחמימות.

למי לא מתאימה דיאטת סאות' ביץ' ?
הדיאטה לא מתאימה לחולי כליות ולחולי סוכרת, כמו כן לא תתאים בהכרח לרוב הנשים, שכן לנשים יש רמות נמוכות יותר של סרוטונין מאשר הגברים, ודיאטת חלבונים מורידה את הסרוטונין יתר על המידה.
על מנת ללמוד על הדיאטה יותר לעומק, מומלץ לקנות את הספר של ד"ר ארתור אגטסטון אודות דיאטת סאות' ביץ'.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...