יום שישי, 5 בנובמבר 2010

דיאטה צרפתית

דיאטה צרפתית


עקרונות הדיאטה הצרפתית:
הדיאטה הצרפתית- עקרון ראשון ומשמעותי: 
הדיאטה הצרפתית לא שמה לה כמטרה ראשית את ההרזייה,
אך ההרזיה היא נלווה לאורח החיים החדש שהיא מציעה. הדיאטה הצרפתית באה להציג את השקפת העולם הצרפתית ואת אורח החיים שלה. הווה אומר, הנאה ממזון איכותי, אכילה איטית, הנאה מהארומה של האוכל, מהאווירה והטעם. העדפת האיכות על הכמות.


הדיאטה הצרפתית לא פוסלת סוגי מזון מסוימים, בניגוד לדיאטות אחרות, אלא שמה את הדגש על אופן האכילה ועל אורח החיים.
הדיאטה הצרפתית מדגישה את השימוש במזון איכותי, תוך הנאה מתהליך האכילה. הכלל המרכזי בה הוא לאכול מעט ולאט, מתוך האמונה שאם אוכלים מזון באיכות גבוהה ומתמקדים בחדוות האכילה – מסתפקים גם בכמויות קטנות, מה שמביא – בסופו של דבר – גם לירידה במשקל.


שלבי הדיאטה הצרפתיתהשלב הראשון בדיאטה הצרפתית הוא למעשה עבודת הכנה לה. במשך שלושה חודשים שקודמים לשינוי אורח החיים, יש לכתוב ביומן את כל הדברים שאכלנו בכל ארוחה. בתקופה זו מומלץ לשתות מרק כרישה בשישי ובשבת כתחליף לאוכל. לטענתם, מרק הכרישה מזרז הפרשת נוזלים מיותרים מהגוף ונותן הרגשת שובע.


השלב השני של הדיאטה הצרפתית, באם צלחתם את השלב הראשון, הוא לעבור לתזונה הכוללת פירות, ירקות, עשבים ירוקים טריים, מעט בשר רזה, מעט יין אדום ושתיית מים מרובה. יש להימנע בשלב זה מאכילת ושתיית חלב מן החי.


השלב השלישי של הדיאטה הצרפתית הוא בעצם אימוץ של אורח חיים חדש, כאשר שני השלבים הראשונים סייעו לגוף להיכנס למסלול הדיאטה. כעת אנו יכולים לאכול הכול, אך מתוך גישה של לאכול בשביל ליהנות ולא בשביל למלא את הקיבה. יש להקפיד לאכול לאט ובצורה מתונה, בעדיפות למזונות טריים ומשובחים, ולא מעובדים: הרבה פירות וירקות, שמוסיפים להם גם חלב רזה, בשר רזה, דגנים, לחם ושמן זית. מאכלים שמנים או מתוקים יש לאכול במנות קטנות, יש להימנע ממשקאות מוגזים וממותקים, ממסעדות מזון מהיר ויש כמובן, גם לשלב עשיית ספורט, כמו הליכה או רכיבה על אופניים.
כך יש לאמן את הגוף ואת הנפש לרכוש אורח חיים חדש ובריא, ולהפוך אותו לשגרה שעושים אותה מבלי להרגיש, כמו לצחצח שיניים בבוקר.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...