יום שישי, 5 בנובמבר 2010

דיאטת האושר

דיאטת האושר


דיאטת האושר ידועה גם בשם "דיאטת המכורים לפחמימות" ודיאטת "דרך המלך" פותחה על ידי הזוג ד"ר ריצ'ארד הלר וד"ר רייצ'ל הלר, מבית הספר לרפואה "הר סיני" בניו-יורק.

דיאטת האושר מבוססת על העיקרון של הורדת רמת האינסולין במשך היום. אכילת פחמימות, בעיקר פשוטות, גורמות להפרשה מוגברת של אינסולין, כאשר בנוסף לספיגת הגלוקוז, מעודד בניית רקמת שומן ומגביר את התיאבון ואת הרצון העז למתוק.

כדי לשמור על רמת אינסולין נמוכה, עקרונות דיאטת האושר אומרות כי:מותר לאכול שלוש ארוחות ביום בלבד ללא חריגה (אסור לאכול בין הארוחות)!
שתי ארוחות מתוך השלוש, אמורות להיות דלות מאוד בפחמימות (עד 4 גרם פחמימות במנה) ובגודל בינוני, כאשר מה שמותר לאכול בארוחות אלה כולל עד 150 גרם בשר או דגים, או 50-80 גרם גבינה או שתי ביצים בליווי כוס עד שתי כוסות של סלט ירוק עם עד שלוש כפות רוטב.
הארוחה השלישית, שאמורה להיות ארוחת האושר, היא ארוחה גדולה יחסית, שיכולה לכלול כמעט כל מה שרוצים, אך היא צריכה להיות מזינה, מאוזנת והגיונית ואין לעבור כה את ה-700 קלוריות לנשים ו-1,000 קלוריות לגברים. מומלץ לא להגזים בשומנים ובכמויות האוכל. מותר לאכול גם קינוח במסגרת הארוחה הזו, כמו עוגה או גלידה. וכלל חשוב נוסף לגבי ארוחה זו – עליה להסתיים תוך שעה. בארוחה זו גם ניתן לכלול מנת פרי (אסור לאכול פירות בארוחות האחרות) או אלכוהול (שגם הוא אסור בארוחות האחרות).
במהלך היום יש לשתות לפחות 6 כוסות מים, ומותר לשתות קפה, אך ללא חלב.
אסור לאכול ירקות עתירי פחמימות, כמו גזר, אבוקדו, תירס, סלק, קטניות ותפוחי אדמה.
יש לצמצם בשומנים, להמעיט במלח ולהרבות בצריכת מזונות עתירי סידן וברזל.

ממציאי שיטת דיאטת האושר טוענים כי לאחר שתי הארוחות הקטנות הגוף משחרר מעט אינסולין, שכן הן דלות בפחמימות. כך הגוף לומד להסתגל ומצפה לאותה כמות פחמימות גם בארוחה השלישית. כך, למעשה, ישתחרר פחות אינסולין ממה שהיה משתחרר אם היינו אוכלים פחמימות בכל ארוחה.
רק לאחר שעה ורבע עד שעה וחצי לאחר תחילת הארוחה, הגוף עושה בדיקה נוספת של כמות הפחמימות ומפריש אינסולין נוסף במידת הצורך. לכן ההנחיה היא לסיים את הארוחה תוך שעה.

למי מתאימה דיאטת האושר?
דיאטת האושר מתאימה למכורים לפחמימות, למנשנשי החטיפים והמתוקים וכדומה.
על מנת לבצע את דיאטת האושר כמו שצריך, יש לרכוש את הספר "המכורים לפחמימות" (בהוצאת מטר), המלמד את השיטה המורכבת של הדיאטה הזאת. בספר גם יש מבחן בן 17 שאלות בעזרתו ניתן לברר אם אתם מכורים לפחמימות ואם הדיאטה מתאימה לכם.
הדיאטה הכתובה בספר מציעה תכנית דיאטה ראשונית, ואחריה ארבע תכניות דיאטה שונות.
יש בארץ גם סדנאות הרזיה (כמו למשל במסגרת בי"ח מאיר) המלמדות את השיטה ועולות כ-500 ₪ לעשרה מפגשים. בסדנאות אלה מלמדים את האנשים להרכיב נכונה את התפריט היומי שלהם כדי לתרום לגוף ולא להרוס אותו.

יתרונות דיאטת האושר: 
בדיאטה זו אין צורך לספור קלוריות, אין צורך לוותר על מזונות שאוהבים, בארוחת האושר לא מוגבלים למנות קטנות, אפשר ליהנות מאכילה מחוץ לבית ועדיין לעמוד בדיאטה. כמו כן, מספר הארוחות המצומצם מקטין את ההתעסקות באוכל.

חסרונות דיאטת האושר:הדיאטה מתאימה רק לאוהבי פחמימות, ואינה מומלצת לילדים ולנשים בהריון. הדיאטה קשה לביצוע לאורך זמן, כאשר ארוחת הפרס אינה באמת חגיגה ללא גבול, אלא צריכה להיות סבירה ומופחתת שומן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...