יום שישי, 5 בנובמבר 2010

דיאטת הודיה

דיאטת הודיה


דיאטת הודיה קרויה על שם קקטוס הודיה Hoodia . זהו קקטוס בשרני מדברי, הגדל בעיקר במדבר הקלהרי ובנמיביה. הבושמנים, בטרם צאתם למסעות ציד ארוכים במדבריות, היו נוגסים מהחלק הפנימי של הקקטוס, על מנת לדכא את הרעב שלהם. כך הם הצליחו להסתדר במדבר, לעתים ללא אוכל כלל.

בשנים האחרונות, גם העולם המערבי גילה את הסגולות של צמח זה בעיקר לצורך דיאטה, ובישראל – קיבוץ יטבתה משווק את קקטוס ההודיה, שביס אחד ממנו יכול לסייע לנו להפחית במשקל, שכן הוא מדכא את התיאבון לכמה שעות. הקקטוס גם מגביר את האנרגיה. החומר הפעיל בקקטוס ההודיה, משגר למוחנו תחושת שובע, כאשר מחקרים קליניים הראו כי ניתן להפחית בעזרת הקקטוס הזה בין 30 ל-50 אחוזים מצריכת הקלוריות היומית.

איך אוכלים מהקקטוס?קקטוס ההודיה מגיע בתוך עציץ. יש לו קוצים רכים למעלה וקוצים חדים למטה. יש לחתוך בכל פעם חתיכה בגודל של כסנטימטר אחד, לקלף אותו ולאכול. ניתן לחתוך מספר חתיכות ולשמור בקירור במקרר, אבל הכי טוב לחתוך ישר מהעציץ חתיכה, שכן הצמח הוא הכי אפקטיבי כאשר הוא טרי. לדיאטה אפקטיבית מומלץ לאכול חתיכה מהקקטוס כל יום ממש כמו שאוכלים מלפפון.


איך הצמח עובד?בעקבות גילוי סגולותיו של הקקטוס בעולם המערבי, החלו לבצע מחקרים על מנת להבין את מקור כוחו. בהודיה התגלה חומר בשם p57, שהוא חומר בעל עוצמה של פי 10,000 מסוכר רגיל. כשהחומר מגיע למחזור הדם, הוא עובר דרך ההיפותלמוס (בלוטת יתרת המוח), והוא משדר לגוף תחושת שובע. ממחקרים שנעשו, נמצא כי אדם צורך קרוב ל-1,000 קלוריות פחות ליום, אם הוא אוכל כל יום חתיכה מהצמח.


מדבקות המכילות תמצית הודיה
ההודיה לא משווקות בכל העולם בהכרח בתור צמח, במיוחד עקב תנאי הגידול. צמח ההודיה צריך תנאי גידול מדבריים, ולכן ברור שקשה לגדלו באירופה. לאור אלה ההודיה משווקת גם בכמוסות, בנוזל או במדבקות, כאשר הסייג היחיד שחשוב לציין בהקשר זה הוא שלא ניתן לדעת את רמת הריכוז של המרכיב הפעיל בהם.


בארץ וברחבי העולם נמכרים כל מיני מוצרים המכילים תמציות צמח ההודיה. אחד המוצרים המפורסמים ביניהם הוא מדבקות המכילות תמציות טהורות. חשוב לבדוק בטרם קונים את המוצר, שהוא מיוצר על ידי חברת תרופות מוכרת (כמו פייזר למשל), וכי המוצר עבר בדיקות מחמירות ומבדקים קליניים. יש הרבה חקיינים בשוק ואף זייפנים, וחבל לקנות מוצר שאינו מכיל כלל את תמצית צמח זה ואף עלול להזיק לגוף.
בכל מקרה, לדיאטה מוצלחת תמיד כדאי לנסות ולהשיג את הקקטוס הטרי. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...