יום שני, 1 בנובמבר 2010

דיאטת שיטת הנקודות של שומרי משקל

דיאטת שיטת הנקודות של שומרי משקל
קלוריות? כמה קלוריות? חינם: מדריך הדיאטות השלם- "הכל אודות דיאטה"- מאמרים טיפים אודות
דיאטת שיטת הנקודות של שומרי משקל

דיאטת שיטת הנקודות של שומרי משקל, היא שיטה עולמית, המשלבת תוכנית אכילה, השתתפות שבועית בקבוצת תמיכה ופעילות גופנית.

בקבוצת התמיכה אליה מצטרפים, משתתפים חברים אחרים שגם נמצאים בתהליך של הרזיה או שמירה על המשקל. מנחה את הקבוצה מדריכה, שנותנת רשימות מזון, הצעות תפריט שבועיות ומלמדת כיצד להבין יותר לעומק את שיטת הנקודות. במהלך המפגש, שאורך כשעה וחצי, נערכת הרצאה של המדריכה בנושאים שונים, שיחה קבוצתית ושקילה אישית.


דיאטת שומרי משקל מבוססת על שיטת הנקודות, ולפיה כל אדם מקבל תקציב נקודות יומי בהתאם לגילו, מינו ומשקלו, כאשר נקודה היא שקלול של גודל המנה, השומן הרווי שבה והערך הקלורי שלה.
אם אישה מעל גיל 16 שוקלת בין 80 ל-94 קילוגרמים, היא יכולה לאכול ביום עד 22 נקודות. גבר ששוקל באותו הטווח יכול לצרוך 24 נקודות ביום. לאחר שמבינים כמה נקודות יש לכל אדם, מספקים למשתתפים רשימת מזונות עם הנקודות שלהם. כך, למשל, אכילת בננה שווה לנקודה אחת, 100 גרם גבינה לבנה 5% שווה 2 נקודות ועוד.


לפי שיטת הנקודות של שומרי משקל אפשר לאכול הכול. אין הגבלה על סוג האוכל, אך יש הגבלה על הכמות - אותה לומדים לנקד על פי השיטה. יחד עם זאת, העקרונות המנחים של השיטה היא ללמד את האדם לאכול נכון, לא רק מבחינת הכמויות, אלא גם מבחינת סוג המזון.


שיטת הנקודות של שומרי משקל גורסת כי יש לאכול לפחות 3 נקודות של חלבונים ביום (דג, עוף, בשר, קטניות), 2 נקודות לפחות של מוצרי חלב וגבינות, 1.5 נקודות של פירות, 5 נקודות של פחמימות מורכבות (לחם, דגני בוקר, פסטה, אורז, תפו"א), 2 נקודות שומן ביום וכ-3.5 כוסות של ירקות ביום. כמו כן, יש להרבות בשתייה.


יש כ-350 קבוצות של שומרי משקל ברחבי ארץ, כאשר עלות ההשתתפות בקבוצת התמיכה של שומרי משקל הוא 684 ש"ח לתשעה מפגשים, ו- 940ש"ח ל-13 מפגשים (מחיר לדוגמא נכון ל יולי 2008)

באתר הבית של שומרי משקל ניתן למצוא עוד הסבר על השיטה, מאמרים בנושא בריאות ודיאטה, סיפורי הצלחה, מתכונים דיאטטים ועוד.

עוד על דיאטת שיטת הנקודות של שומרי משקל באתר הבית של שומרי משקל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...