יום שישי, 5 בנובמבר 2010

דיאטת מרקים

דיאטת מרקים


אין שיטה אחת לערוך את דיאטת המרקים, אלא מספר שיטות. חלקן מאוזנות יותר וחלקן מאוזנות פחות. במאמר הבא נפרט מספר וריאציות לדיאטה זו.


דיאטת מרקים ונוזליםדיאטה מחמירה ולא מאוזנת, אך טומנת בחובה הרזיה מהירה. יש לשתות במשך שבועיים-שלושה מי מרק או מיצי ירקות בלבד. לפי המצדדים ניתן להוריד כ-15 קילוגרם. רצוי לקחת עם ביצוע הווריאציה הזו של הדיאטה תוספי מולטי-ויטמין על מנת להשלים את החסרים של הדיאטה הלא מאוזנת הזו.

דיאטת מרקים ומיצי פירות
יש לשתות מרקים ומיצי פירות בלבד במשך מספר ימים. תומכי השיטה טוענים כי אי לעיסת מזונות מוצקים מונעת תחושת רעב, ומאפשרת למערכות הגוף להתנקות מרעלים. הם גם גורסים כי מיצי הפירות תורמים לתחושת מרץ וחיוניות. לאחר כארבעה ימים ניתן להשיל בין שלושה לארבעה קילוגרמים.

"דיאטת חורף" – מרקים ודייסותהדיטה מבוססת על ארוחות חמות, המתאימות לחורף, ונאכלות באיטיות בעזרת כף. הארוחה מתבצעת באיטיות ובאריכות ובסיומה אמורים להרגיש שובע וחום.
דיאטת החורף מורכבת משלוש ארוחות עיקריות ושלוש ארוחות ביניים, ונמשכת שלושה עד חמישה ימים ואמורה לעזור לנו להשיל ממשקלנו שניים עד שלושה קילוגרמים.
מומלץ לבשל מרקים שמכילים קטניות, ולא מרקי ירקות בלבד. אם בחרתם להכין מרק ירקות, מומלץ להוסיף לו שתי כפות אורז. מומלץ גם לשתות הרבה נוזלים כמו מים ותה, שמשפרים את תהליך העיכול ומזרזים את הירידה במשקל.
תפריט לדוגמה:
לארוחת הבוקר – דייסת שיבולת שועל (2 כפות קוואקר, חצי כוס חלב, רבע כוס מים, מלח או ממתיק מלאכותי).
ארוחת ביניים – פרי הדר, כגון תפוז או קלמנטינה.
ארוחת צהריים – מרק ירקות או קטניות.
ארוחת ביניים – תה צמחים+ פרוסת לחם קל+ כפית ריבה קלה או ממרח תמרים.
ארוחת ערב – מרק קטניות+ סלט ירקות+ חביתה או גבינה או טונה.
ארוחת לילה – מעדן שוקולד 0% שומן (אפשר לאכול אותו מחומם).

דיאטת מרק עוף
בדיאטה זו ניתן לאכול ארוחת בוקר מסוימת, ולאחריה בהמשך היום אוכלים רק מרק עוף, באיזו כמות שרוצים. ישנו מתכון מיוחד למרק העוף בו יש לעמוד, כמו גם אפשרויות מסוימות לארוחת הבוקר.
לקבלת תפריט דוגמה של דיאטת מרקים: http://www.goodhousekeeping.com/health/diet/soup-diet-meal-plan-1007 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...