יום שישי, 5 בנובמבר 2010

דיאטה ים תיכונית

דיאטה ים תיכונית


דיאטה ים תיכונית- למה?נמצא כי תוחלת החיים של תושבי אגן הים התיכון (יוון, איטליה, כרתים) היא מהגבוהות בעולם. גם נמצא כי שיעורי מחלות הלב וסוגי סרטן מסוימים בקרבם הם מהנמוכים בעולם.

ממצאים מפתיעים אלה הביאו חוקרים שונים לחקור את התזונה של תושבי האזורים הללו, ומכאן התפתחה הדיאטה הים התיכונית.

הדיאטה הים תיכונית שהורכבה בעקבות הממצאים מעוררי הקנאה האלה, ניתנה לחולים לאחר התקף לב, ונמצא שדיאטה זו הביאה להפחתה דרסטית (כ-50% - 70%) בשיעור התקפי לב נוספים.
אם כן, מחקר זה הוכיח את הכוח הטמון בתזונה מאוזנת, לא רק להשלת קילוגרמים עודפים, אלא גם למניעת מחלות ושיפור המצב הבריאותי.

מהי דיאטה ים תיכונית?
דיאטה ים תיכונית 
היא דיאטה שעשירה בירקות ופירות טריים, בדגנים מלאים, זרעים, אגוזים, קטניות, שמן זית וחלבונים, כגון: דגים, יוגורט, עוף, ביצים וגבינה.
צריכת מוצרי החלב, הבשר והיין, מתונה ומועטה ביחס לירקות, הפירות, הדגנים והאגוזים. כאשר ישנה העדפה לצרוך בעיקר דגים מקבוצת החלבונים.
מבחינת שומנים, יש העדפה לצרוך שומנים לא רוויים הנמצאים באבוקדו, שמן זית, זיתים, שמן קנולה, טחינה, שקדים ובוטנים, לא יותר מכפית עד שתי כפיות ביום.
פעילות גופנית מהווה מרכיב מרכזי וחיוני באורח החיים הים תיכוני.


צורת הבישול המומלצת למוצרי המזון השונים היא אפייה בתנור, אידוי או צלייה. יש להימנע מטיגון, ויש, כמובן, העדפה לאכול ירקות ופירות טריים.

איך מתחילים דיאטה ים תיכונית?כל הנכתב למעלה מציין את העקרונות המנחים של הדיאטה הים תיכונית. על מנת להתאים לעצמכם תפריט מאוזן, שהולם את מצב בריאותכם ואת מטרותיכם לגבי המשקל שלכם, יש לפנות לדיאטנית. דיאטנית תוכל להשתמש בעקרונות המנחים הללו על מנת לעזור לכם לשנות את אורח חייכם ואת מצב בריאותכם.
דיאטנית גם תוכל להמליץ לכם על כמות הספורט אותה כדאי לכם לשלב בדיאטה ואת רמת הקושי שלה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...