יום שישי, 5 בנובמבר 2010

דיאטה לפי סוג הדם

דיאטה לפי סוג הדם


דיאטה לפי סוג הדם היא אימוץ אורח חיים תזונתי לפי סוג הדם הוא רעיון שהגה נטורופאט בשם ד'אדאמו. ד'אדאמו טען כי כל סוג דם מגיב באופן שונה לאותו המזון. לכל אדם בעל סוג דם זה או אחר יש צרכים תזונתיים שונים. אחד ירגיש כבד ועייף לאחר אכילת בשר ואחר ירגיש קליל ונמרץ. הקפדה על אכילת המזונות המועילים לנו לפי סוג הדם שלנו, והימנעות מהמזונות המזיקים לנו, תוביל לתפקוד אופטימלי של הגוף ותגרור אחריה גם ירידה במשקל.


סוג הדם הוא מעין קוד גנטי המלמד על המקום ההיסטורי והגיאוגרפי ממנו באנו ומעיד על תכונות גופניות שונות, כגון: פעולות העיכול, רגישות חיסונית וכדומה. ובהתאם לכך עלינו לאכול מזונות שהיו קיימים אז באותו המקום ממנו באנו, ולא לאכול מזונות שהגיעו מאוחר יותר לרשותנו.

חשיפה למזונות שאינם טובים למתאימים לסוג הדם שלנו, עלולים, באופן מצטבר, להביא לירידה הדרגתית בבריאות, לחוסר אנרגיה, לאלרגיות, לנטייה לחלות ועוד.

שיטת הדיאטה לפי סוג הדם אומרת שיש להימנע ממזונות בעייתיים לסוג הדם, להגביר צריכת מזונות המותאמים לנו גנטית ולאמץ אורח חיים מאוזן על פי הנטייה הגנטית שלנו לבריאות ולמחלות.
סוג דם O, למשל, שהוא סוג הדם הקדום ביותר, צריך לצרוך חלבון מן החי, ומצד שני להימנע ממוצרי חל, דגנים וקטניות.
סוג דם A, לעומת זאת, צריך לאמץ תפריט צמחוני.
 

סוג דם
 
הנחיות תזונתיות כלליות
O
מקור סוג הדם הזה, שהוא הקדום ביותר – בזמן בו האדם חי בשבטים כצייד וכמלקט.
יש לצרוך חלבון מן החי: בשר, עוף ודגים דלי שומן. כמו גם פירות וירקות.
יש להימנע ממוצרי חלב,דגנים קטניות.
A
סוג דם שהתפתח כשהאדם הפך לחקלאי.
תפריט צמחוני, כגון:פירות וירקות, סויה,דגנים, קטניות ומאכלי ים.
יש להימנע ממזון מעובד ומשומר, מוצרי חלב וביצים.
B
עם הנדידה צפונה לאזורים קרים וגידול עדרים – התפתח סוג דם זה .
יש לצרוך מוצרי חלב, בשר אדום, דגנים, קטניות, ירקות פירות.
יש להימנע מעוף, הודו, סויה, אגוזים וגרעינים.
AB
שילוב הקבוצות השונות – סוג הדם של העידן המודרני.
תזונה מעורבת ומתונה שכוללת בשר, מוצרי חלב, מאכלי ים, ירקות ופירות, טופו, קטניות ודגנים. יש להפחית למינימום צריכת בשר אדום, שעועית אדומה, גרעינים, תירס, כוסמת וחיטה.

לפי שיטה זו אמורים לחוש שיפור ניכר לאחר תקופה לא ארוכה של שבוע ועד שלושה חודשים: עירנות, מרץ, היעלמות תגובות אלרגיות, שיפור בפעולות העיכול ועוד.

לגבי השלת המשקל – לפי שיטה זו התיאבון לפתע מתאזן, התקפי האכילה מצטמצמים ומגיעה ירידה הדרגתית ומאוזנת במשקל, וזאת ללא ספירת קלוריות וללא התנזרויות מסוימות.

כיום ישנן סדנאות ותזונאים המטפלים בשיטת "דיאטה לפי סוג הדם" ואצלם ניתן לקבל רשימה של מזונות מועילים ומזיקים לפי סוג הדם, תפריטים לאכילה יומיומית, הסברים ותמיכה לשינוי אורח החיים ועוד.

חסרונותיה העיקריים של השיטה כוללים מחסור תזונתי לטווח ארוך עקב הוצאה של קבוצות מסוימות מהתפריט, עלייה במשקל אם צריכת הקלוריות גבוהה ועוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...