יום שישי, 5 בנובמבר 2010

דיאטת לחם

דיאטת לחם



דיאטת לחם פותחה על ידי הדיאטנית הקלינית – אולגה רז, ומבוססת על אכילת פחמימות כמו לחם מחיטה מלאה, גריסים, קטניות, נבטי חיטה וכדומה. השיטה שאולגה רז פיתחה מתבססת על שורה של מחקרים שמצאו קשר בין דיאטה עתירת פחמימות מורכבות לבין עלייה של סרוטונין, שאחראי על תחושת השובע, הפחתת החשק למתוק ותחושת הרעב, יצירת מצב רוח טוב ושקט נפשי.

הפחמימות המורכבות המרכיבות את דיאטת לחם, כמו גם רוב הדברים בתפריט, עשירים בסיבים תזונתיים ובוויטמינים מקובצת B, שלא רק מאפשרים השלת קילוגרמים עודפים, אלא גם משפרים את העור ואת הגמישות שלו. דיאטת לחם גם דוגלת בירידה איטית ובריאה במשקל, שגם היא תורמת לבריאות העור, ומקלה להפוך את תהליך הדיאטה לאורח חיים. קצה הירידה במשקל עומד על כחצי קילוגרם לשבוע ועל כ-24 קילוגרם לשנה.


דיאטת לחם דוגלת בשתייה מרובה של מים, משקאות דיאטטים, תה וקפה, הימנעות מפחמימות פשוטות כמו סוכר, דבש, מיצים ושוקולד, אכילת ארוחות קטנות המחולקות על פני כל היום, מדי 3 או 4 שעות, כגון פרוסות עם ממרח לא מתוק כמו חומוס, אבוקדו, פסטרמה או קטניות, אכילת שפע של ירקות, אכילת בשרים רזים, ביצים, שמן זית, מעט מוצרי חלב ועוד.


יתרונות השיטה הן שהשיטה קלה לביצוע ומעשית, גורמת לירידה טובה במשקל, אין תחושת רעב ולא צריך לספור קלוריות, מגוונת, מתאימה לאנשים בריאים וגם מסייעת בהורדת כולסטרול. השיטה אינה מתאימה לקשישים, נשים בהריון וילדים, אינה מתאימה לחולי סכרת. מצריכה תוספת של סידן ומולטי ויטמין והפרדה תמידית בין חלבונים לפחמימות בארוחה העיקרית אינה קלה לביצוע.

לפרטים נוספים: http://www.olgaraz.co.il/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...